tirsdag, juli 18, 2006

Sin egen dass


Jeg har vært litt nervøs. For første gang skal jeg sove i telt på sommerleir. Har ikke mange gode erfaringer med det (ymse campingturer i Sverige som liten). Jeg gikk derfor til innkjøp av en enorm luftmadrass og tenkte at det ville hjelpe betraktelig. Men den er jo så stor og jeg må jo låne teltplass hos fadderbarna og i anstendighetens navn kan jeg jo ikke alene okkupere et halv lavvo. Selv har jeg ingen telt. Kunne kanskje ha lånt av mamma og pappa, men det teltet har jeg prøvd før (Sverige... en gang på 80-tallet) og det mangler helt sikkert noen stenger og er dessuten mindre enn madrassen. Selv om jeg er i stand til å lage en, er jeg ikke videre keen på en gapahuk. Men nå har alt løst seg....... Forsvaret solgte meg denne perlen til 1 krone. Jeg kommer med egen dass og blondegardiner.

6 Comments:

At 3:36 p.m., Blogger Jensvold said...

Du har ikke kjøpt den? hvis du ikke har det kommer jeg til å gjøre det! :)

 
At 3:40 p.m., Blogger detvaralt said...

hehe, du skal få låne dassen.

 
At 6:40 p.m., Anonymous Anonym said...

Tihi! Eventuelt kan du jo få hjelp av rogalendingene med manglende teltstenger, jeg minnes radioteltet fra forrige leir... "Me gaffa' det!" Åh, så entusiastiske de var :)

 
At 1:02 p.m., Blogger I said...

Er ikke rogalendinger entusiastiske av natur?
Janne: Vestfold, ditt yndlingsfylke, har ingen påmedlte på leir. Det vi har, er en tolvmannslavvo. Og selv om vi er gode kamerater og har lånt bort noen plasser til aust-agder alt, er det nok plass, både til fadder og luftmadrass. (Det rimte!)

Jeg vil på sommerleir, men kan ikke. Bah.

 
At 12:07 p.m., Anonymous Anonym said...

Hm... Oppland er så mange påmeldte at vi har nok ikke plass... Men ditt hjemfylke Hedmark derimot... Slaskene er så få at de har sikkert plass i massevis;)

 
At 11:55 p.m., Blogger Mari said...

Sommerleir blir aldri det samma etter å ha sitti i sommerleirgruppa med alle de deilige privilegier (les: seng og gratis brus) som følger med... Men jeg så billige telt til salgs på den sportsbutikken i Grensen, rett ved kontoret! Et par hundre kroner trur jeg det kosta.

Jeg var forresten ikke inne i sportsbutikken, altså. Ærru gæærn! Det stod et skilt uttafor.

 

Legg inn en kommentar

<< Home