onsdag, juni 14, 2006

Sommer

Jeg liker ikke vinteren noe særlig. Er ikke superfan av sommeren heller. Jeg liker mellomårstidene. De er balansert. Nå er ingenting balansert. Det er for varmt. Og hva skjer dersom noen sier at det er for varmt. Jo alle blir overtroiske. Redde for at dersom man klager over varmen så begynner det å regne.

Hva skjer når det blir for varmt, for mye sol?
  • jeg får ikke sove
  • jeg blir rosa
  • asfalt, mur, sement og støv dominerer Oslo
  • grønt, friskt, blomster og en varm Mjøsa gjør Hamar vakkert
  • det blir da værre å ikke være hjemme
  • de som lukter vondt, lukter vondere
  • alle blir hippi
  • folk spiller "urinstrumenter" på gata
  • jeg får vondt i hodet
  • alt blir klamt
  • alt ser tørt ut
  • etter å ha vært rosa en stund blir jeg rød
  • da får jeg i allefall ikke sove
  • det er så utrolig varmt der jeg bor at jeg nesten går å setter meg i vaskekjelleren, men bare nesten, for vi deler vaskekjeller og den var ikke ledig før på mandag

Gleder meg til høsten.

10 Comments:

At 3:16 p.m., Blogger Mari said...

Men Jaffen, spilte ikke du "ur-instrument" i et samisk band? Kaste stein i glasshus, og alt det der...? Eller er det greit så lenge man gjør det med ironi? ;o]

 
At 3:15 p.m., Blogger ??? said...

Jaffen spiller instrument, går i egensydde kjoler og har hår med mange rare farger. Hun er selve sterotypen på en hippie, men alt dette er bare for å drite ut hippiene.

Jaffens hat er vakkert intenst..

 
At 10:43 p.m., Blogger Morten said...

Slutt å klag jævla hippie!

 
At 4:13 p.m., Blogger Ida said...

Vi kan dra på ikea og kjøpe ei vifte. Morten kan kjøre.

 
At 4:13 p.m., Blogger Ida said...

Og Gjermund kan betale :D

 
At 9:00 p.m., Anonymous Anonym said...

hehe.. nå tenkte jeg at jeg skulle skrive en lang kommentar om hva faen urin-strumment var forno, men så skjønte jeg at det sto ur-instrument.

 
At 11:18 a.m., Anonymous Anonym said...

Sommer er fint, varme er fint, bade i Mjøsa er fint og hippi er fint. Jeg liker sommern jeg!

 
At 1:53 p.m., Blogger Sherwe said...

Hvorfor i heiteste hule er JAFFENS blog rosa? Hæ? Hæ?

 
At 8:06 p.m., Anonymous Anonym said...

Janne da. Sommaren er tida for Multi-kulti! Har sjølv opptredd saman med deg på ein scene med nokså hippie og eksotiske klede.

 
At 4:15 p.m., Blogger I said...

Åh, jeg minnes multi-kulti med glede. Sommerleir - vakre somres vakreste eventyr - tre år på rad! (men ikke i år, i år skal jeg andre steder. Kanskje neste år?)
Janne, du hater så bra!
Ditt hat er hat jeg kan lære å elske!
Fadderbarna dine forguder deg dog skikkelig massemasse. Hat ikke oss, og ta en periode til.
Ibiza4evah!

(og takk for et overlevelig LM)

Klappklapp

 

Legg inn en kommentar

<< Home