torsdag, januar 04, 2007

Nytt år - ny innsikt

Nyttårsforsetter er en glitrende anledning til å fortsette å være akkurat den du er, med alle herlige feil og mangler. Alle vet jo at ingen faktisk holder sine nyttårsforsetter. Ingen slike forsetter er noen gang realistiske. Men i det man lager et forsett viser man selvinnsikt og vilje til å endre seg. Det holder i lange baner, så er man på en måte klarert. Man har drevet selvgransking. Funnet sine feil. Gjordt noe med det (laget et nyttårsforsett) og det er det. Siden alles forsetter er like høytsvevende så har alle forståelse for at de blir brutt. Hansen kommer ikke til å jogge til jobb hver dag så han kan se igjennom fingrene med at Jensen heller ikke i år kommer til å se unga sine spille håndball fordi han selv har bruker søndagen på golfbanen. I det Hansen og Jensen har uttrykt selvinnsikt nok til å anerkjenne hva de burde ha gjordt så er det så mye greiere å ikke gjøre det.

I 2007 skal jeg bare snakke lavt, etter at andre er ferdige med å snakke og jeg har lyttet nøye til hva de sa og tatt det opp til seriøs vurdering. Og jeg skal være mer åpen for nye og spennende impulser.

3 Comments:

At 5:07 p.m., Blogger Ida said...

Jeg kaller dem januarforsetter. Bare det å vare ut januar er en bragd i seg selv. Selv brøt jeg mitt forsett på vei hjem fra nachspiel.

 
At 8:52 p.m., Blogger Linda said...

Godt nytt år, Janne (selv om det er litt sent nå)

Hedemarken savner deg!

 
At 6:03 p.m., Blogger I said...

Jøss, Janne, vi hadde samme forsett. Hadde det ikke vært for at du er deg, ville jeg sagt at jeg garantert brøt det først. Lykke til med resten av året som høylytt, når blir du å se på mine kanter?

 

Legg inn en kommentar

<< Home